مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 11:222022-06-28اقتصادي

فارس من| 43 درصد متقاضیان آموزش فنی حرفه ای جوانان 21 تا 30 ساله جویای کارهستند


رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: 43 درصد متقاضیان مهارت آموزی محیط واقعی کار در گروه کارجویان جوان از 21 تا 30 سال و در مقطع تحصیلی دیپلم قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بیکاری یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشورهای جهان و ایران به شمار می رود.

روند مهاجرت از روستاها به شهر، جایگزینی فناوری و ربات به جای انسان، تورم و کاهش ارزش پول ملی، رکود اقتصاد و افزایش سود آوری فعالیت های سوداگرانه از دلایل مهم بیکاری جوانان به شمار می رود.

در کنار این موارد، فرهنگ آسایش طلبی و یک شبه پولدار شدن و سود آوری دلالی هم مزید بر علت شده تا برخی جوانان کمتر به سمت کارهای مولد بروند و بیشتر به سمت کارهای زودبازده و پرسود مانند دلالی حرکت کنند.

به گفته برخی کارشناسان، حضور 3 میلیون اتباع افغانستانی و اشتغال در مشاغل ساختمانی، خدماتی، نگهبانی، فروشندگی و حتی چوپانی گواه بر این مساله است، در حالی که جوان ایرانی انتظار دارد کار راحت و پشت میزنشینی با حقوق بالا داشته باشد، جوان افغانستانی به عنوان مهمان در ایران شغل و درآمد پیدا می کند.

فرهنگ کار و تلاش و آموختن هنر یا صنعت برای گذران زندگی در طول سالهای متمادی که فعالیت سوداگری رونق گرفته و جوان ایرانی می شنود که فلانی با خرید ارز یا سکه یا خودرو یک شبه به پول می رسد و نیز شرایط نااطم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| 43 درصد متقاضیان آموزش فنی حرفه ای جوانان 21 تا 30 ساله جویای کارهستند

فارس من| 43 درصد متقاضیان آموزش فنی حرفه ای جوانان 21 تا 30 ساله جویای کارهستند